تعمیرات مبل دکورالتعمیر مبل در تهران

مبل استیل

مبل استیل مبلی است که بیشتر جنبه تشریفاتی و رسمی دارد. طراحی مبلمان استیل به گونه ای است که همه و یا بخشی از کلاف (اسکلت چوبی) آن نمایان است و با استفاده از ابزار و رنگ آراسته شده است.

در تصاویر بالا برخی از انواع مدلهای مبل استیل را مشاهده مینمایید. ویژگی بارز تمامی این مبل ها زیبایی با کنار هم قرار دادن چوب و پارچه است. البته این زیبایی تا حدودی از راحتی مبل استیل میکاهد و مراقبت بیشتری را میطلبد.

مبل استیل چیست؟

مبل استیل مبلی است که بیشتر جنبه تشریفاتی و رسمی دارد. طراحی مبلمان استیل به گونه ای است که همه و یا بخشی از کلاف (اسکلت چوبی) آن نمایان است و با استفاده از ابزار و رنگ آراسته شده است.مبل استیل به لحاظ ظاهر دو نوع است : مبل کلاسیک و مبل سلطنتی.

تفاوت مبلمان کلاسیک و سلطنتی

مبل کلاسیک نسبت به سلطنتی اندازه کوچکتر و جمع و جورتری دارد و نیز سبک تر است. دسته ها ، پایه ها و تاج مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان سلطنتی کنده کاری کمتری دارد و طراحی آن ساده تر و ظریف تر است و همچنین دارای جزئیات کمتری میباشد. البته لازم به ذکر است که ظرافت مبلمان کلاسیک به این معنا نیست که شکننده است و یا از استحکام کمتری برخوردار میباشد.

علاوه بر چوب، این سادگی در نقش و رنگ و جنس پارچه ی مبلمان کلاسیک نیز دیده می شود. پارچه ی مبلمان سلطنتی اغلب طرح های شلوغی دارند و پر زرق و برق هستند. در صورتی که پارچه ی مخمل تک رنگ برای زیبایی مبل کلاسیک کافی است. شاید بتوان گفت طراحی و سبک خاص مبلمان کلاسیک به گونه ای است که هیچگاه از مد نمی افتد و همیشه زیبایی خود را دارد. در ساخت مبلمان کلاسیک معمولا از چوب های مقاوم و گرانبهایی همچون راش ، گردو ، فندق و چنار استفاده میشود. طراحی و چیدمان قسمتی که مبلمان کلاسیک و سلطنتی قرار دارند نیز با هم متفاوت است. برای داشتن دکوراسیون زیبا و هماهنگ ،در انتخاب لوستر ، پرده ، فرش ، تابلو، اشیاء زینتی مناسب با مبلمان باید دقت شود. یکی دیگر از تفاوت‌های مبلمان سلطنتی با کلاسیک تعداد مبلمان عرضه‌ شده در ست‌های آنهاست. مبلمان کلاسیک معمولا به صورت هفت نفره در قالب کاناپه سه و دو نفره همراه با دو مبل تک نفره عرضه می‌شوند در حالی که مبلمان سلطنتی معمولا به صورت ۹ نفره و در قالب یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان به فروش می‌رسند.

قیمت مبل کلاسیک و سلطنتی

به طور کلی قیمت مبلمان به نوع چوب ، پارچه ، رنگ و کاری که روی آن انجام شده ، بستگی دارد. اندازه و به دنبال آن مقدار چوب بکار رفته در مبلمان کلاسیک ، نسبت به مبلمان سلطنتی کمتر است. همچنین کنده کاری روی چوب مبلمان کلاسیک ساده تر و کمتر میباشد. اما میتوان گفت مبل کلاسیک ،اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشند معمولا از مبل سلطنتی گرانتر است.

این مطلب در آینده کامل خواهد شد.

تعمیر مبل استیل

تعمیر مبل استیل با بالاترین کیفیت و مواد اولیه درجه یک نظیر و بصورت کاملا تخصصی. تعمیرات مبلمان دکورال مبل استیل فرسوده شما را از صفر تا صد بازسازی و مرمت خواهد کرد. از کلاف تا تعمیر مبل و تزئینات. قیمت مناسب، کیفیت عالی و تضمین کار رمز موفقیت ماست. با ما تماس بگیرید