تعمیرات مبل دکورالتعمیر مبل در تهران

نگهداری از مبلمان

هدف ما در این مطلب معرفی روشها و راهکارهایی است که سبب طول عمر مبل شما در عین زیبایی و آراستگی میشود. تعمیرات مبل دکورال بهترین ایده و انتخاب برای تعمیر مبلمان منزل و اداری

ممکن است شما هم برخی از مادربزرگ ها را دیده باشید که مبلمان خود را زیر ملافه ای سفید رنگ پنهان میکنند و فقط آنرا زمانی بر میدارند که میهمانی در خانه است. شاید اگر مبلمان خود را در یک اتاق محبوس کنید بیشتر عمر کنند ، حتی بیشتر از خود شما !

ما به هیچ وجه چنین راهکارهایی را پیشنهاد نمی کنیم !

مبلمان و کلیه وسایل خانه برای استفاده و آسایش طراحی و تولید شده اند و اگر قرار براین است که تنها گردگیری و نظافت آن برای صاحبخانه بماند بهتر است اصلا اقدام به خرید چنین وسایلی نکنیم !

نگهداری از مبلمان

در این مطلب میخواهیم به راهکارهایی بپردازیم که باعث طول عمر و آراستگی بیشتر مبل میشود و اصلا قصد نداریم به شما بگوییم که از مبل خود کمتر استفاده کنید !

عادت های اشتباه

نشستن بر روی دسته مبل

یکی از عادت های اشتباه نشتن بر روی دسته مبل است که معمولا آقایان علاقه بیشتری به این کار دارند. این یک عادت اشتباه است که باعث لقی و شکستگی دسته مبل میشود.

دسته مبل به هیچ عنوان برای نشستن و تحمل وزن انسان را ندارد. به عنوان اولین راه کار به شما پیشنهاد میکنیم که این عادت را ترک کنید

بازی با تزئینات مبل

بازی کردن با دکمه های تزئینی، سرمه، گل و ... باعث آسیب دیدن مبل میشود. از این کار خودداری کنید

خوابیدن بر روی مبل

این هم یکی از رفتارهای اشتباه است. اگر شما مبل تختخواب شو دارید که حرفی نیست ولی اگر مبل شما اینگونه نیست سعی کنید محل مناسبتری برای خوابیدن پیدا کنید

استفاده از مبل به عنوان 4پایه

یک عادت بد دیگر که بشدت به مبل آسیب میرساند. استفاده از مبل به عنوان 4 پایه باعث خراب شدن کف مبل و به هم ریختن تسمه بندی و فنر بندی میشود

صندلی گهواره ای و تاب بازی

مبل استیل و صندلی های میز نهار خوری قابلیتهای صندلی راک یا گهواره ای را ندارند و فشار زیاد بر روی دو پایه به راحتی باعث شکستن پایه ها و یا دستکم لق شدن نبشی های نگهدارنده کف مبل خواهد شد.

نظافت مبل

بعضی از خانمها علاقه شدیدی به نظافت دارند تا حدی که باعث آسیب رسیدن به اثاثیه میشوند.

لکه های روی مبل

نظافت لکه های روی مبل که هر از گاهی بر اثر افتادن مواد غذایی و ... ایجاد میشوند دارای راه حل های مناسب است. نیازی نیست که برای هر لکه، مبل را حمام کنید. آب به راحتی باعث پوسیدگی و بوی بد میشود. از شوینده های مناسب و مخصوص مبلمان استفاده کنید.

نظافت مبل چرمی

اگر رویه های مبل شما از جنس چرم ( مصنوعی - طبیعی ) است. به راحتی با یک دستمال مرطوب میتوانید آنرا تمیز کنید. بهتر است هر گاهی پس از نظافت با پارچه مرطوب و خشک شدن رطوبت از روغن های مخصوص چرم استفاده کنید.

نظافت چوب مبل

قسمت چوبی مبل های استیل و راحتی با یک پارچه خشک یا کمی مرطوب به آسانی تمیز میشوند البته بهتر است که از پارافین و یا روغن های مخصوص استفاده کنید.

چند توصیه در مورد نگهداری مبل

1- کودکان و بخصوص پسر بچه های 2 تا 5 ساله یکی از بدترین آفتهای مبلمان محسوب میشوند. برای آنها هیچ سرسره و تابی مانند مبل خانه نیست. آموزش بهترین راه حل برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مبل است.

2- اگر در منزل از مبل های چرمی استفاده میکنید سعی کنید وسایل و لوازم خشن و تیز را روی آن قرار ندهید. اگر قسمتی از چرم پوسته پوسته شده است سریعا آنرا ترمیم کنید

3- برای جابجایی مبل از قسمت های پایین مبل به عنوان دستگیره استفاده کنید. دسته های مبل آسیب پذیر تر هستند.

4- استفاده از جاروبرقی برای نظافت درزها و گوشه کنارهای مبل روشی مناسب است اما این کار را با جداکردن سر جارو انجام دهید.

و در اخر اینکه تمامی وسایل خانه برای استفاده و آسایش ماست و هیچکس مهمتر از خودمان نیست !

منبع : تعمیرات مبل آرمین