تعمیرات مبل دکورالتعمیر مبل در تهران

متراژ پارچه مبلی مورد نیاز

متراژ پارچه مبلی مورد نیاز برای رویه کوبی و تعمیر مبل یکی از مهمترین و پرشمار ترین پرسشهایی است که همواره مشتریان سوال میکنند. در این مطلب قصد داریم پاسخی کامل و جامع پیرامون تعمیر مبل و متراژ پارچه مبلی مورد نیاز ارائه نماییم.

پرسشهای متداول در رابطه با متراژ پارچه مبلی

پرسش های بالا، سوالاتی هستند که بطور مکرر توسط مشتریان و بخصوص خانم ها از متخصصین مبل دکورال پرسیده میشود. با کمی تامل براحتی میتوان دریافت که پاسخ مشخصی برای این پرسشها وجود ندارد. در ادامه توضیحی کامل درباره این موضوع ذکر شده است

متراژ پارچه مبلی مورد نیاز

اغلب مبلمان در ست‎های 7 و 8 نفره تولید میشود. صرفنظر از صندلی های میزناهار باید به این نکته توجه کنیم که مدلهای مختلف در ابعاد متفاوتی ساخته میشوند و بنابراین متراژ پارچه مبلی مورد نیاز متفاوت است. چند دلیل عمده وجود دارد که تفاوت در متراژ پارچه مبلی را رقم میزند.

  1. ابعاد و اندازه مبلمان
  2. تعداد نفرات هر ست مبل
  3. مدل های مختلف مبلمان استیل و راحتی
  4. نوع پارچه انتخاب شده !
  5. کوسن
  6. مهارت در دوخت و دوز و تجربه کاری کارگاه مورد نظر

لازم به توضیح است که معمولا یک تا دو متر پارچه برای موارد پیش بینی نشده اضافه بر مقدار پارچه لازم معمولا از طرف کارگاه پیشنهاد میشود. و یک توصیه بسیار مهم : بهتر است چند متر پارچه بیشتر از آن چیزی که به شما گفته میشود تهیه نمایید. چرا که اگر به هر دلیلی یکی از مبلها نیاز به رویه کوبی مجدد داشته باشد پارچه مورد نیاز را تحویل دهید.

اندازه پارچه مبلی

در اغلب موارد ( تقریبا تمامی پارچه ها ) عرض طاقه های پارچه مبلی 140 سانتیمتر است. بنابراین اگر کفته میشود برای مبل شما به 20 متر پارچه نیاز است منظور طول پارچه است ! یعنی مساحت پارچه مورد نیاز 28 متر مربع خواهد بود. با توجه به مطلب بالا، 5 مورد قبلی که در متراژ پارچه موثر است میپردازیم

ابعاد و اندازه مبلمان

فرض کنید یک مبل صدفی را میخواهید تعمیر کنید، فکر میکنید تمامی تولید کنندگان مبلمان از یک استاندارد جهانی برای ساخت آن تبعیت میکنند؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید بگوییم که شما در اشتباه هستید! چند سانتیمتر تفاوت در ابعاد مبل میتواند باعث افزایش 2 تا 5 متری پارچه مورد نیاز شود و این مسئله بخاطر محدودیت 140 سانتیمتری در عرض پارچه مبلی است.

تعداد نفرات هر ست

این مسئله کاملا واضح است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد. یک ست مبل 8 نفره بیشتر از ست 7 نفره پارچه مبلی نیاز دارد.

مدلهای مختلف مبل استیل و راحتی

مدلهای مختلف مبلمان متراژ پارچه متفاوتی نیاز دارند. برخی فقط شامل پشتی و نشیمنگاه میشود و برخی دسته، پشت، تشک، گوشواره، دور مبل و غیره. بنابراین پارچه مورد نیاز برای هر یک متفاوت است.

نوع پارچه انتخاب شده

پارچه مبلی تک گل نسبت به پارچه های ساده یا با گلهای مختلف و درهم بیشتر مصرف میشوند. دلیل آن هم این است که ست مبل شما باید با کف و پشت گل دار ( یک گل بزرگ ) رویه کوبی شود. این موضوع سبب افزایش متراژ پارچه مبلی میشود.

کوسن

این مورد هم کاملا واضح است. کوسن مبل اگر چه به چشم نمیآید ولی حداقل دو سه متر پارچه نیاز دارد. از هر یک متر پارچه مبلی میتواند 2 کوسن بزرگ یا چهار کوسن کوچک تهیه کرد.

مهارت در دوخت و دوز

هر چه یک کارگاه از نیروی کار حرفه ای و مجرب‎تری برخوردار باشد متراژ پارچه کمتری به شما پیشنهاد میشود. یک برش اشتباه میتواند یک متر پارچه را از بین ببرد. بنابراین تعمیر مبل خود را به کارگاهی بسپارید که تجربه کافی برای انجام کار شما را داشته باشد.

متراژ پارچه مبلی

چند متر پارچه مبلی نیاز دارم؟

معمولا کارگاه های تعمیر مبل بازدیدهای رایگانی را برای برآورد قیمت و متراژ پارچه مبلی مورد نیاز در دستور کار دارند. همچنین در وب سایتهای خود اطلاعات مورد نیاز برای ارسال تصویر از طریق پیامرسانهایی مانند واتس آپ و تلگرام را در اختیار مشتریان و بازدیدکنندگان قرار داده اند. بنابراین بدون فوت وقت میتوانید از متراژ پارچه مبلی مورد نیاز برای خود آگاه شوید. همینطور دستمزد و قیمت تعمیرات مبل

بهتر است چند متر پارچه بیشتر خریداری کنیم

پیشتر توضیح دادیم که اگر یکی از مبلمان شما آسیب ببیند و نیاز به تعویض رویه مبل داشته باشید میتوانید از پارچه ای که قبلا تهیه کرده اید استفاده کنید. این موضوع به این دلیل است که طاقه های مختلف پارچه با هم تفاوت رنگی دارند. معمولا یک یا دو پرده روشن تر یا تیره تر هستند و خرید مجدد باعث میشود که این تفاوت رنگ نمای ناخوشایندی برای مبل شما بوجود آورد.

متراژ پارچه برای کاور مبل

کاور مبل هم دقیقا از مطالب بالا پیروی میکند و هر چه در مورد روکش مبل ارائه شد در ارتباط با کاور مبل نیر صادق است و بطور کلی کاور مبل ( پیراهن مبل ) متراژ بیشتری از پارچه را لازم دارد مگر در مواردی که کاور مبل تنها به عنوان رو انداز طراحی میشوند.

در مورد کاور مبل بهتر است از پارچه های ارزان قیمت با طول عمر بالا استفاده نمایید. کاور مبل شما میتواند بارها پس از تعمیر مبل مورد استفاده قرار بگیرد.

هزینه پارچه مبلی

هر چه پارچه مورد نظر شما بروز تر ( مد روز ) و با کیفیت تر باشد، طبیعتا باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. اما خبر خوب این است که شما میتوانید پارچه مورد نیاز خود را به تعمیرات مبل دکورال سفارش دهید و ما آنرا با قیمتی پایینتر از نرخ بازار برای شما تهیه کنیم. از آنجاییکه همکاری ما با فروشندگان پارچه مبلی مستمر و طولانی است تخفیف های بسیار خوبی را برای ما و همکاران ما قائل میشوند.

» پایان مطلب : متراژ پارچه مبلی مورد نیاز برای تعمیر مبل «

-- آیا میدانید هزینه باربری و حمل و نقل در کارگاه تعمیرات مبل دکورال رایگان است ؟